ארגוני ההתססה בהר הבית הוצאו מחוץ לחוק

שלמה בן יוסף No Comments on ארגוני ההתססה בהר הבית הוצאו מחוץ לחוק
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם אמש על ההתארגנויות "מראבטון" ו"מראבטאת" (המכונות גם "מצאטב אלעלם" ו"מג'אלס אלעלם") כהתאחדות בלתי מותרת. שר הביטחון חתם על התקנה מכוח סמכותו לפי תקנות ההגנה.

שר הביטחון יעלון חתם על התקנה בהמלצת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, ולאחר שהשתכנע כי הדבר דרוש לצורך הגנה על ביטחון המדינה, שלום הציבור והסדר הציבורי.

פעילות ה"מראבטון" וה"מראבטאת" מהווה גורם מרכזי ביצירת המתח והאלימות בהר הבית בפרט ובירושלים בכלל. מדובר בפעילות מתסיסה ומסוכנת נגד תיירים, מבקרים ומתפללים במקום, המובילה לאלימות ועלולה לפגוע בחיי אדם.

מטרת ה"מראבטון" ו"המראבטאת" היא חתירה תחת ריבונות ישראל בהר הבית, שינוי המציאות וההסדרים הקיימים ופגיעה בחופש הפולחן, והיא קשורה לפעילותם של ארגונים איסלאמיים עוינים ואף מוכוונת על-ידם.

ההכרזה נחתמה לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה, ומשמעותה היא, שמעתה כל מי שישתתף בפעילות ה"מראבטון" וה"מראבטאת", יארגן אותה או יממן אותה, מבצע פעולה אסורה וצפוי לעמוד לדין.

שר הביטחון יעלון: "מדינת ישראל מאפשרת חופש פולחן לכלל אזרחיה ולתיירים המבקרים בה ללא הבדל דת, והיא רואה בכך ערך בסיסי חשוב ומרכזי. אך אין לנו כל כוונה לאפשר לגורמים אלימים ומתסיסים לפגוע בסדר הציבורי ולאיים על שלומם של מתפללים, בוודאי באתר רגיש וקדוש כמו הר הבית".

נזכיר כי חפי דעת רוב פוסקי דורינו העליה להר הבית בזמן הזה אסורה.



0 תגובות